DMARC въвежда концепцията „Identifier Alignment“ с света на електронната поща. Концепцията е необходима, тъй като SPF и DKIM са самостоятелни технологии, способни да свързват домейн с част от електронната поща.

Когато приемник използва SPF, приемникът разглежда домейна, намерен в RFC5321.MailFrom, за да разбере къде да потърси SPF запис. Адресът RFC5321.MailFrom е субектът, който се предава заедно като част от командата „MAIL FROM“ по време на SMTP разговораТози адрес се нарича още "адрес за отскачане", "адрес на плика", "SPF адрес" или адрес "ReturnPath" (тъй като той се копира в съдържанието на имейл съобщенията като ReturnPath: заглавието на имейл приемника!). Когато проверката SPF завърши успешно, приемниците завършват с “Authenticated Identifier”, който е домейн на RFC5321.MailFrom.

DKIM е подобно тъй като той също генерира „Удостоверен идентификатор“. Въпреки това, DKIMИдентификаторът идва от тага "d =", който е част от всеки DKIM подпис.

В света на DMARC всеки идентифициран идентификатор трябва да бъде свързан с домейна, който DMARC разглежда, и това винаги е домейнът, намерен в заглавието From: header.

По този начин идентификацията на идентификатори е процес на проверка, за да се гарантира, че домейните, които са удостоверени от SPF и DKIM, са подходящи за домейна, намерен в заглавието From: header.

Ако DMARC е нещо ново за вас това може да е объркваща концепция.

Идентификационното подравняване е необходимо, тъй като всеки може да разположи SPF и DKIM за всяко електронно писмо днес. Ако престъпник се опитва да измами bank.com и създава домейн criminal.net за да получите SPF и DKIM на място, само защото SPF и DKIM и двете преминаване не означава, че удостоверяването има нещо общо bank.com.

По същия начин, получателите на имейли не могат да поддържат огромни списъци, които свързват имейл домейни заедно - те трябва да обработват имейла възможно най-бързо, без да се опитват да дразнет фините нюанси между домейните. Например, ако вашият доставчик на услуги за електронна поща използва „banknewsletter.com“ и за двете SPF и DKIM докато изпращате от името на bank.comинфраструктурата за получаване на електронна поща в интернет няма представа, дали banknewsletter.com е легитимен, внимателно създаден фишинг сайт или собственост и се управлява от същото лице като bank.com.

Подравняване на идентификатори (Identifier Alignment) е начинът, по който съществуващите технологии за удостоверяване по имейл се свързват със съдържанието на имейла.